
Filmy reklamowe stanowią największy udział w social media spośród wszystkich innych sposobów dotarcia do klientów. W dziedzinie reklamy wideo nie wystarczy jedynie pomysł. Często w trakcie trwania projektów dociera do klienta świadomość o tym, jak dużo doświadczenia, energii i czasu potrzeba, żeby stworzyć film reklamowy, który spełnia swoją rolę.
Jak zazwyczaj wygląda proces tworzenia reklamy wideo?
Jako firma zajmująca się produkcją filmów reklamowych dla firm, mamy niesamowitą możliwość rozmowy z mnóstwem przedsiębiorców, poznania ich perspektywy i zrozumienia aktualnych trendów.
📑 Etap 1: Koncepcja i Planowanie
Każdy projekt filmu reklamowego rozpoczynamy od pomysłu. To tutaj określa się cel kampanii, grupę docelową, przekaz i koncepcję kreatywną. Dlatego pierwszy etap jest zawsze spotkaniem i badaniem potrzeb.
🧠 Etap 2: Scenariusz i Moodboard
Po spotkaniu znamy wstępne założenia, teraz przychodzi czas na prace reżysera, który tworzy scenariusz – opis reklamy, moodboard – określa styl i ogólny wygląd reklamy, shotlistę – lista ujęć jakie będą wykorzystane do opowiedzenia przekazu. Określa się kolejność scen, dialogi (jeśli są potrzebne), ilość aktorów oraz zaangażowanych osób i ogólny przebieg produkcji. Scenariusz to plan działania, który ułatwia pracę całemu zespołowi. Często finalnie dostarczany jest jeden, kompletny dokument – treatment, który zawiera w sobie wszystkie ustalenia i pomysły.
📸 Etap 3: Produkcja i Nagrywanie
Ten etap to praktyczna realizacja pomysłu. Wszystko zależy od zakresu produkcji – od małego zespołu pracującego na planie do dużej ekipy filmowej. Jak to wygląda w liczbach? Zazwyczaj nasza kadra składa się z 4 członków przy małych projektach – operator, dźwiękowiec, montażysta, kierownik produkcji. Przy większych przedsięwzięciach ilość zaangażowanych osób zwiększa się w zależności od potrzeb.
🎬 Etap 4: Montaż i Edycja
Po zakończeniu nagrań przyszedł czas na montaż i edycję materiału. To tutaj film nabiera ostatecznego kształtu. Montażystka dobiera najlepsze ujęcia, dodaje muzykę, dźwięki i efekty wizualne, dbając o płynny przebieg narracji i spójność z treatmentem.
🎵 Etap 5: Dźwięk i Muzyka
Dźwięk i muzyka w filmach reklamowych wybierane są zazwyczaj jeszcze przed nagraniami, ewentualnie korygowane podczas montażu. Odpowiednio dobrane dźwięki mogą przekazywać emocje i wzmacniać przekaz reklamy. Muzyka, która towarzyszy filmowi, musi być spójna z koncepcją.
📢 Etap 6: Promocja i Dystrybucja
Etap promocji i dystrybucji filmu reklamowego jest celem samym w sobie. Gotowy film jest półproduktem, który dopiero w sponsorowanej kampanii ma szanse dotrzeć do odbiorcy. Promocją i całą kampanią zajmują się osobne firmy – w naszym przypadku mamy możliwość współpracy z zaufanymi osobami.
Źródła
Jak zawsze warto dowiedzieć się więcej o tym co mówią liczby. Kilka stron, które możemy polecić w kontekście statystyk wideo marketingu:
- 20 najlepszych statystyk i trendów w zakresie marketingu wideo na rok 2023 – Zight
- 30 najważniejszych statystyk dotyczących marketingu wideo, które musisz znać w 2024 r – Thesocialshepherd
- Trendy w marketingu wideo, których nie można zignorować w 2023 roku – Forbes
- Video Marketing Statistics 2024 – Wyzowl (To dziwnie brzmiąca nazwa, ale jest jedną z najbardziej rozpowszechnionych stron ze statystyką filmów reklamowych
Zobacz nasze reklamowe filmowe, która przeszły przez każdy z tych procesów.
- Reklama jednego z najlepszych hoteli w Szczyrku – Hotel Alpin
- Film reklamowy wykonany dla Eva Perfect Makeup – Produktowy
- Na koniec nasza karierowa perła, czyli reklama w formie dokumentu – BGD Lab
Produkcja filmów reklamowych to skomplikowany proces, który wymaga starannego planowania, kreatywności, zaangażowania zespołu i analizy efektów. Skutecznie zrealizowany film reklamowy może przynieść znakomite wyniki, budując rozpoznawalność marki, wzmacniając wiarygodność i przyciągając nowych klientów. To inwestycja, którą warto powierzyć zaufanym filmowcom. 🎥🌟🚀
Można nam wierzyć na słowo. Można też sprawdzić w praktyce jak działamy i co u nas na naszym instagramie @thisispstudio 🎥🌟